روشویی کابینتی از جمله تجهیزات مهم موجود در سرویس بهداشتی می باشد. امروزه شرکت های مختلفی در زمینه تولید روشویی کابینتی فعالیت می کنند و شاهد انواع بسیار متنوع از کابینت های روشویی در بازار هستیم. بنابراین در هنگام کابینت روشویی الگانته کابین باید کاملا دقیق و حساب شده عمل کنید. تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. عوامل زیادی در انتخاب روشویی کابینتی تأثیر دارند که یکی از مهمترین آنها جنس محصول است. روشویی های کابینتی با استفاده از مواد اولیه مختلفی ساخته می شوند. هر کدام از آنها دارای ویژگی های خاص خود هستند. برای هر کدام می توان مزایا و معایبی را ذکر کرد. طبعا روشویی کابینتی ای مورد استقبال مشتریان واقع می شود که دارای مزیت های بیشتری باشد. از جمله مواد اولیه مورد استفاده در ساخت روشویی کابینتی، می توان به ورق های پی وی سی اشاره کرد. در ادامه، به بررسی مزایا و معایب روشویی کابینتی PVC می پردازیم.

روشویی کابینتی pvc چه مزایایی دارد؟

روشویی کابینتی پی وی سی از جمله پرطرفدارترین روشویی های کابینت دار موجود در بازار است. علت این امر مزایای بیشمار این نوع روشویی هاست که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم.
  • روشویی کابینتی پی وی سی، ضد آب است. این ویژگی، اولین و مهمترین لازمه کابینت روشویی می باشد. چرا که این وسیله قرار است در محیط مرطوب حمام و دستشویی قرار گیرد. اگر در برابر رطوبت حساسیت نشان دهد بعد از مدت کمی غیر قابل استفاده خواهد شد.
  • این نوع روشویی مقاومت بالایی در برابر ضربه، فشار و خط و خش دارد.
  • دارای تنوع بسیار بالایی است. شما چه به دنبال یه کابینت روشویی کلاسیک می گردید یا به یک روشویی کابینتی مدرن نیاز دارید می توانید به سراغ انواع مدل های روشویی کابینتی PVC بروید.
  • در برابر نفوذ حشراتی مانند سوسک و موش و.. کاملا مقاوم است.
  • بهداشتی تر بوده و نظافت آن بسیار آسان تر است. به دلیل همین ویژگی روشویی کابینتی های پی وی سی، آن را در محیط بیمارستان ها یا آزمایشگاه ها مشاهده می کنید.
  • وزن آنها نسبت به سایر کابینت روشویی ها سبک تر بوده و حمل و نصب آنها بسیار آسان و کم هزینه است.
  • به دلیل تولید انبوه و در دسترس بودن ورق های پی وی سی، از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردارند.
  • ورق های پی وی سی قابلیت رنگ پذیری و روکش شدن دارند. به همین دلیل از تنوع رنگ بی نظیری برخوردارند. بنابراین، به راحتی می توانید این نوع کابینت روشویی را با دکوراسیون سرویس بهداشتی خود ست کنید.
  • از نظر اندازه هیچ محدودیتی ندارند. در ابعاد مختلف جهت استفاده در سرویس بهداشتی های کوچک و بزرگ ساخته می شوند.

آیا روشویی کابینتی PVC معایبی هم دارد؟

اگر ویژگی های انواع مختلف روشویی کابینتی را بسنجید متوجه خواهید شد روشویی کابینتی پی وی سی بهترین انتخاب است. چرا که مزایای این نوع روشویی کابینتی بر اندک معایب آن مغلوب است. برای مثال،کابینت روشویی های چوبی هر چند ممکن است زیباتر باشند اما در برابر رطوبت سرویس بهداشتی دوام نخواهند آورد. یا کابینت روشویی سنگی بسیار سنگین است و ممکن است در هنگام حمل و نصب و آن با مشکل مواجه شوید. کابینت روشویی فلزی ممکن است دچار زنگ زدگی شود و…. اما هیچ کدام از این ایرادات بر روشویی کابینتی PVC وارد نیستند. البته این نوع کابینت روشویی هم معایب انگشت شماری دارد که به شرح زیر می باشند:
  1. روشویی کابینتی PVC در طبیعت تجزیه نمی شود. PVC یا همان پلی وینیل کلراید یک پلیمر ترموپلاستیکی است که تجزیه آن صدها سال طول می کشد. بنابراین اولین ایراد وارد بر این نوع کابینت روشویی، آسیب رساندن آن به محیط زیست است.
  2. پی وی سی، در هنگام ذوب شدن تولید گاز سمی می کند که برای سلامتی انسان مضر است. کابینت روشویی پی وی سی، به خودی خود هیچ گونه زیانی برای سلامتی ندارد و حتی به عنوان بهداشتی ترین نوع روشویی کابینتی شناخته می شود. اما افرادی که به تولید این محصولات مشغولند باید مراقب سلامتی خود باشند.
  3. روشویی کابینتی پی وی سی در برابر تابش مستقیم آفتاب کمی حساس است. این امر در طولانی مدت ممکن است موجب تغییر رنگ کابینت شود. در ضمن اگر چسب مورد استفاده جهت روکش دار کردن کابینت از کیفیت پایینی برخوردار باشد ممکن است در اثر تابش مستقیم آفتاب و گرمای آن ذوب شده و روکش کابینت جدا شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا

تماس تلفنی